mandag den 11. marts 2013

Uge fokus: Mere fedt. Ingen frugt


Jeg er på det sidste begyndt at spise mindre og mindre fedt, men mere og mere frugt. Det er ikke helt optimalt når man er insulinresistens, som jeg jo er. Derfor har jeg besluttet at jeg den her uge vil fokusere mere på at spise masser af fedt, men ingen frugt.

Jeg tænker, at hvis jeg nu har fokus på det i en uge, så kan det måske blive en vane igen. Jeg har ingen planer om at stoppe med at spise grøntsager, udelukkende kun frugt. Jeg synes nemlig ofte jeg ser på diverse LCHF blogs, at folk ikke får så mange grøntsager. Håber dog bare, at det er fordi jeg ikke ser grøntsagerne.

Mit håb med sådan en uge her er selvfølgelig at fedtet igen bliver en del af min hverdag, men også at jeg lige taber en enkelt cm eller to om maven. Jeg har allerede tabt mig ca. 25 cm rundt om maven, men der skal stadig 15-20 cm mere væk - oh glæden ved at være meget æbleformet. Nå men eftersom der stadig er mange cm. at tage af, kunne jeg godt tænke mig at de snart begyndte at forsvinde. Jeg er meget meget utålmodig... 

Jeg har brugt weekenden på at trevle diverse kogebøger og blogs igennem, så jeg kan finde en masse spændende retter. Jeg har også fundet et par stykker jeg gerne vil smage, så det skal nok blive en god uge, i hvertfald madmæssigt.

Nu håber jeg bare jeg kan undvære min frugt...

2 kommentarer:

  1. Hvis du er interesseret i grønne bøger, kan jeg anbefale vild med grønt af Louisa Lorang.

    SvarSlet
  2. Mange tak. Den vil jeg tjekke ud, jeg kan altid bruge ny inspiration. Ender ofte med at lave det samme :D

    SvarSlet