tirsdag den 12. marts 2013

Kokospandekager


Jeg har længe haft en opskrift på kokospandekager (måske det mere er omeletter) liggende og i morges besluttede jeg så at lave en portion. Jeg ændrede noget i opskriften, da jeg ikke lige havde alle ingredienserne jeg rigtigt skulle bruge.

2 æg
50 gram naturel flødeost
4 spsk kokosmælk 
5 spsk kokosmel (Efter jeg lavede kokosmælk tørrede jeg kokosen og det var den jeg brugte, men frisk kokosmel kan også sagtens bruges)

Det hele mikses sammen med en gaffel og bages på panden. Min dej var meget tynd, så derfor synes jeg nærmere det blev så kokosomeletter, men smagen var bestemt meget god og pandekagerne kunne sagtens laves små og sprøde. 

I stedet for at bruge flødeost og kokosmælk ville jeg nok bruge kokosfløde (altså det tykke i en dåse kokosmælk) hvis jeg havde det. Kan forrestille mig det ville give en endnu bedre smag af kokos i pandekagerne. 

Jeg spiste dem, som vist, med skyr, cashews og kokos udover. Jeg spiste halvdellen af portionen i dag og har gemt resten til morgendagens morgenmad. Så kommer det hele til at gå lidt hurtigere i morgen og jeg glemmer ikke morgenmaden inden jeg skal ud af døren.

2 kommentarer:

  1. Hej Kathrine :-)
    Super fed blog med dejlige opskrifter, indlæg man (læs: jeg) kan relatere til mht træning, mad osv. Rart at vide at man ikke er alene!!

    Jeg bliver simpelthen lige nødt til at høre hvor du har fået fingre i de frysetørret bær du bruger lidt af ind imellem!? :-)

    Keep up the good work!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de fine ord. Dejligt at vide, at folk får lidt ud af at læse om alle mine kampe, oplevelser osv.

      Jeg har købt dem i Metter Blomsterbergs butik, hun har mange forskellige frysetørrede bær. Så jeg overvejer snart at smutte forbi efter lidt mere, så jeg kan variere lidt. Det bliver jo kedeligt med hindbær på alt min mad.

      Slet