søndag den 24. marts 2013

Min træning #12


Mandag: CrossTraining
Tirsdag: Hviledag
Onsdag: 2*BikeFit
Torsdag: Flow Yoga
Fredag: CrossTraining
Lørdag + Søndag: Hviledag

Jeg har i den her uge startet projekt: Smidighed. Så derfor drog jeg til Flow Yoga torsdag morgen, det er ikke første gang jeg var afsted, prøvede det for ca. 6 måneder siden. Her må jeg konstatere at Flow Yoga er lidt nemmere når man har tabt sig 17 kg og har fået lidt flere muskler. Men det var stadig svært og ekstremt hårdt, gik ud fra salen med kvalme. Glæder mig dog alligevel til næste torsdag, hvor jeg skal afsted igen.

Både til Flow Yoga og CrossTraining bliver jeg dog mindet om hvor svage armmuskler jeg har. Men altså det går jo frem af og jeg har fået lidt synlige biceps, så det går da frem af. Men der er lang vej til at jeg får gennemført min drøm, en pull up.

Alt i alt en god træningsuge. Jeg er vild med den kombination af CrossTraining og BikeFit jeg har gang i. Jeg er glad for, at jeg træner mindre men meget mere effektiv og jeg kan virkelig mærke min krop bliver stærkere og bedre fra træning til træning. Det er skønt.

4 kommentarer:

  1. Har du prøvet KettleCross? Og i bekræftende fald hvordan er det i forhold til CrossTraining?

    SvarSlet
  2. Jeg har prøvet Kettle nogle gange efterhånden, men har hørt de har lavet det en del om nu og der er kommet lidt mere fokus på kondition også. Så hvis det er rigtig er forskellen måske ikke så stor længere, men ellers synes jeg den er ret stor. Det er rigtig nok vi bruger en del Kettlebells til Cross, men der er også eks. ringe, medicinbolde og vægtstænger. Derudover synes jeg bare det er så meget hårde fordi det foregår på tid og man også bruger sin egen vægt rigtig meget til træning.

    Har skrevet lidt mere om Cross her http://kathrine-g.blogspot.dk/2013/03/crosstraining-2.html

    SvarSlet
  3. Tak. Tror jeg giver mig i kast med en intro cross-time i næste uge.

    SvarSlet
  4. Fedt :D

    Du må endelig skrive hvordan det går. Jeg er forresten selv stadig på intro og det er mere end hårdt. Derudover kan jeg slet ikke finde ud af mange af øvelserne, så jeg har brug for lidt ekstra teknik træning.

    SvarSlet