fredag den 8. marts 2013

Fredags burger

Allerede i sidste weekend besluttede jeg at menuen i dag skulle stå på burgere. Det er alt for langtid siden vi sidst har fået burgere, hvilket altså er for dårligt.

Milla lavede burgerboller i sidste uge og anbefalede den her opskrift, så den valgte jeg også at afprøve. Bestemt kke noget jeg fortrød, bollerne var dejlig bløde og ikke det mindste tørre eller hårde. Det synes jeg nemlig ofte LCHF/Paleo brød er. Så det er ikke sidste gang jeg bager dem.

Jeg har dog en lille modstand for sukrin, så det undgik jeg i opskriften. Derfor blev min opskrift følgende

5 æg
1 deciliter skyr
1 deciliter blendede sesamfrø
1/2 deciliter blendede græskarkerner
1/2 deciliter blendede solsikkekerner
3 spsk fiberhusk (den gule)
2 tsk bagepulver
2 tsk salt

Jeg startede med at blende alle kernerne sammen, hvorefter jeg tilsatte de andre ingredienser. Afsluttende med fiberhusk, for eftersom det binder væske synes jeg det er nemmest at komme i til sidst. Herefter lod jeg det stå i ca. 10 min inden jeg splattede det på en bageplade (kom vand på hænderne når de skal formes).

Drys med sesamfrø og bag dem i 17 min. på 200 grader.

Der skulle blive 12 burgerboller ud af opskriften, jeg lavede 1/3 del og fik fire boller.

Jeg serverede burgerne med ost, bacon, salat, hj. mayo og de her skønne løg. Det var perfekt aftensmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar