mandag den 25. marts 2013

Sukker cravings


Jeg har nævnt det før og nævner det nok snart igen. Jeg lider af de vilde sukkercravings. Jeg har virkelig svært ved at kontrollere mig selv når det kommer til sukker og søde sager. Derudover har jeg jo også "lidt" problemer med at føle mig mig mæt og stoppe igen, så det er godt nok ofte lidt op af bakke. 

Jeg tror faktisk min største faldgruppe i det her vægttabs halløj er sukkeret. Eller jeg ved det der det. Jeg ved, at jeg nok aldrig kommer til at få et normalt forhold til sukker. Det er også en af grundene til at I ikke rigtig ser diverse paleo/LCHF kager på min blog, diverse opskrifter med sukrin osv.. For altså det kan godt være der ikke er sukker i det, men det er stadig sødt og det er stadig fyldt med kalorier. Og ja, jeg kan altså ikke begrænse mig til en enkelt daddel kugle eller noget...derudover påvirker dadler mit blodsukker ligeså meget som alm. sukker, så vil jeg da hellere spise et rigtig stykke kage og lide.

Nå men indlægget skulle jo handle om sukker cavings.

I januar gik det meget godt med at holde sig fra sukker, i februar knap så godt og her i Marts har jeg igen kørt den hårde stil med ingen sukker. Jeg er gået igennem diverse veninde besøg med kage på bordet uden at overveje at smage. Jeg synes faktisk marts har været utrolig nem og jeg har styr på skidtet. Lige indtil i går.

I fredags var jeg nemlig i byen og min søde veninde havde lavet sukkerfri is til mig (og de andre selvfølgelig), lørdag havde min roomie lavet en lækker sukkerfri citronfromage (og er der en der er vild med citronfromage er det mig). I år havde jeg så de vildeste sukker cravings, jeg var ved at græde da arbejdspladsen bugnede af chokolade (2 slags) og kage. Jeg førte meget meget lange samtaler med mig selv om at jeg altså ikke skulle og jeg holdt faktisk et stykke i hånden. Som jeg så smed ud og løb væk fra.

Det understøtter bare min teori om at jeg skal holde mig fra diverse sukrin fyldte opskrifter. Men samtidig skræmmer det mig virkelig også, at jeg er så sukker sensetiv. Jeg ville på mange måder ønske, at det var overskueligt med et liv uden søde sager, men det er det altså ikke. 

Nu vil jeg sætte mig på mine hænder, så jeg ikke går ned og tømmer Netto for søde sager....

4 kommentarer:

  1. Noget jeg har erfaret hjælper hvis man får en slem sukker craving er at lytte til den med det samme når den kommer! Skynd dig ud og lav et lækkert grønt/frugt-fad og stil det foran dig! Det hjælper tit at have noget at tykke i når man har cravings, for så føler man man får et eller andet og tit kan det lige tage toppen af din craving :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig nok og jeg har også nogengange gjorde det. Mit problem er bare, at jeg nødt til at lære det ikke altid er nødvendigt at spise. Men de fleste dage spiser jeg lige et par mandler for at tage sukkertrangen :D

      Slet
  2. Katrine (uden h) G :)26. marts 2013 kl. 09.06

    Du er mega sej - bare lige så du ved det! :)

    Du ser det som et nederlag, at du havde lyst til kage og tog et stykke.. Men det er ikke mange der har viljen til at lægge det igen! Sejt! Punktum.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt med navnet :D

      Mange tak. Jeg ser det dog ikke som et nederlag at jeg smed stykket ud igen, men jeg ville have set det som et nederlag hvis jeg havde spist det. Udelukkende fordi det bare var fordi jeg havde sukkercravings og det var det eneste foran mig, havde jeg nu spist et marcipan æg fordi jeg craver dem, så havde det været meget anderledes.

      Slet