tirsdag den 5. marts 2013

Til den lille sult

Kender I det med at man er på farten og bliver sulten? Når man så holder sig fra sukker og stivelse, så er det virkelig svært at finde noget man kan spise. Jeg har stået mange gange rundt omkring i lettere panik og har så købt en banan. Det er også fint nok, men nogengange kunne det være rart at have et bedre og ikke mindst sundt alternativ.

Derfor blev jeg så glad, da jeg på BedreForm så at Cheasy har lavet skyr i små portionsanretninger. Så da jeg alligevel lige var i Rema for at hamstre skyr i spande, så måtte jeg lige have sådan to med hjem. En af hver smagsvariant. Hindbær og passionsfrugt.



De er ikke tilsat sukker, men der er sødemidler og frugtsukker i dem. Jeg holder mig gerne, så vidt muligt, væk fra sødemidler, men lige her vil jeg godt gøre en undtagelse. Jeg er ret glad for smagen i begge varianter og så kan jeg godt lide frugtmassen ligger i bunder og man selv skal røre den op i skyren. Dermed mister den gode skyr ikke smagen og det hele smager ikke bare af hindbær eller passionsfrugt. 

Derudover er det jo et plus der er en lille ske med. Den er jo virkelig tænkt som en erstatning for de små yogurtbægere eller drikkeyogurten . Så det er fantastisk. Jeg kan i hvertfald godt anbefale jer at købe den, jeg har desværre kun set den i Rema indtil videre og jeg mener den kostede omkring 9 kr.

Jeg modtager forresten gerne tips til andre sunde måltider som jeg kan købe på farten. Det er noget jeg ofte mangler. 

2 kommentarer:

  1. Hvad med hytteost? :) Der er også lavet en snack med dem, hvor der er tilsat noget krymmel og tror også der følger en ske med (findes både i Rema1000 og føtex). Eller bare en lille bøtte med neutral hytteost (de er lavet i 250 g størrelser med 1,5% fedt) ? :) Hytteosten kan hurtigt tilsættes enten krydderier eller frugt alt efter om man har en sød tand eller har lyst til noget med krydderier :)

    SvarSlet
  2. Det kan godt være jeg skal prøve de der hytteost med smag, der skulle vist også være en ske med. Det er nemlig mest når jeg er ude og bliver sulten jeg mangler noget, som ikke kræver jeg har min egen ske/gaffel osv på mig :D

    SvarSlet