lørdag den 9. marts 2013

Bulgarien split squat

Det skal ikke være nogen hemmelighed, jeg hader virkelig squats.

Jeg laver dem selvfølgelig, men det er lidt en kamp at komme igennem dem. Men så fik jeg anbefalet at lave Bulgarien split squat. Det skulle eftersigende være noget af det mest effektive og jeg fik rådet om at starte uden vægtskiver. Flere har nemlig haft store problemer med at gå i dagene efter, og det er også selvom de normalt laver alm. squat.

I dag fik jeg så endelig prøvet og jeg skal da lige love for at jeg fik noget ud af den træning. Av. Mine lår og bagdel kan godt mærke det nu, men det er jo også meningen.


Generelt træner jeg dog ikke så meget ben igen. Mine ben er rimelige stærke om den BikeFit jeg udsætter dem for, synes jeg egentlig giver det samme som et hav af squats. Hvilket jo er meget heldigt, men lidt skal de jo trænes. Så for eftertiden vil jeg føje den her til min træningsrutine. 

1 kommentar:

  1. Fin video. Nu tør jeg vist godt selv at kaste mig ud i dem.

    SvarSlet