søndag den 3. marts 2013

Min træning #9


Mandag: Skadespause
Tirsdag: Skadespause
Onsdag: 2*BikeFit
Torsdag: Hviledag
Fredag: 90ér zumba event (1,5 time)
Lørdag: Hviledag
Søndag: KettleCross Intro

Selvom jeg efter min skadespause glædede mig til at komme afsted til træning igen, så har jeg været meget opmærksom på at slappe af og ikke overbelaste hoften. For altså hvis jeg ikke tager det lidt alvorligt, kan det jo ende med en længere pause senere og det gider jeg ikke ligefrem.

Jeg fik testet min skadet hofte til BikeFit onsdag, drømmen var to timer men planen var at stoppe hvis det gjorde ondt. Heldigvis kom jeg igennem timerne uden at min hofte drillede, det var udelukkende benmusklerne, viljen og konditionen der kom på overarbejde. Det var to ekstrem hårde timer, synes det er ret skræmmende sådan en uge uden fysisk aktivitet kan mærkes på kroppen.

Torsdag havde jeg heldigvis ingen smerter, hvis man ser bort fra mine svage ben var noget ømme og mine skuldre lavede ballade, men sådan er det jo gerne efter en træning. Jeg havde lyst til at give den lidt mere gas, men var fornuftig og tog det stille og roligt.

Fredag stod den så på 90ér Zumba event. 1,5 time med 90ér musik, desværre alt alt for lidt BSB. Det var rigtig rart at få danset lidt og ikke mindst svede lidt (ja, det gjorde jeg faktisk. Juhuuu). Bagefter kunne jeg dog godt mærke mine ben ikke normalt bruges til at hoppe med. Nøj de var trætte og brugte. Lørdag havde de det dog fint, der var det bare igen mine skuldre som lavede ballade.

I dag tog jeg så til KettleCross Intro. Noget jeg længe gerne ville prøve og heldigvis var to veninder klar. Det var 25 hårde min og jeg kunne rigtig godt lide det, så det vil jeg gerne til flere hold af. Forestiller mig at de rigtig hold er noget hårdere. Yeah.

Alt i alt en god træningsuge og jeg er helt klar til en ny. På torsdag skal den gerne stå på CrossTraining Intro...

2 kommentarer:

  1. Hvis du har tendens til at blive øm efter træning så har du et par sjove dage i vente - jeg var øm i kroppen en uge efter min sidste kettlecross intro time. Men jeg er nok os lidt sær på ømhedspunktet ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er heldigvis ikke så øm efter KettleCross, selvom det efterhånden er et par uge siden jeg sidst vægttrænede. Så det er dejligt :D

    SvarSlet