fredag den 23. september 2011

Torsk med spidskål


Jeg er genrelt alt for dårlig til at få lavet fisk, hvilket egentlig er lidt en skam. Det smager jo godt, og hvid fisk som torsk og rødspætte er også kaloriefattigt. Laks indeholder nogen flere kalorier, men tilgengæld vrimler det også med det gode fedt i sådan et stykke. 

I går vovede jeg mig dog ud at købe lidt torsk, som jeg rullede rundt om lidt forårsløg, salt og peber, dryssede med sesam og dampede i ovnen. Simpelt og rigtig perfekt udført. Salaten blev en spidskål salat, inspireret af denne, men i stedet for dild valgte jeg at bruge æbler. Jeg havde en ide om at æbler gik bedre til torsk, pga. syrligheden. 

Alt i alt et godt måltid. Der var dog alt alt for lidt fisk. Jeg har endnu ikke helt lært, at jeg skal lave mad til to mennesker, så jeg køber nogengange for lidt. Når jeg selv gerne vil have så mange proteiner som muligt til mine måltider, så et det jo desværre ikke nok at købe 200 gram fisk til 2 personer. Men mon ikke jeg lære det, og måske finder nogle måder at få lidt skjult protein på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar