onsdag den 19. juni 2013

Om at tage sig sammen


På det seneste er det som om det der liv har fyldt lidt mere end det skulle og det har desværre gået en del ud over mit overskud. Overskuddet til at skrive herinde, overskuddet til at træne og desværre også overskuddet til at spise ordentligt. 

Men da jeg tilbragte min weekend i Vendsyssel og fik tid til at gå en tur langs stranden (og spise en is), så havde jeg også lidt tid til at tænke over mig liv. Det er mærkeligt at tænke på, at da jeg sidste år gik der i vandkanten og spiste is. Lignede jeg faktisk en der ikke burde spise is, det gør jeg ikke længere. Jeg har flyttet mig SÅ meget det sidste år og jeg vil ikke tilbage til der hvor jeg var.

Derfor er jeg også nødt til at tage skeen i den anden hånd og igen begynde at takke nej til kage, is, slik, brød osv.. Jeg kan åbenbart ikke adminestere det. Mere vil have mere og jeg har ikke rygrad til at modstå sukkerhovedpinen hele tiden. Så nu må jeg tilbage til ingen sukker og stivelse.

Mit manglende overskud har desværre betydet at jeg er steget lidt i vægt og min krop er blevet noget slappere igen. Det er ret skræmmende, at jeg kan stige op på vægten og se tallet ligeså stille stige uden at det kan motivere mig til at tage mig sammen. Det er jo dumt, at jeg nu skal tabe de samme par kilo igen - det kan jo også være de sidder endnu bedre fast den her gang.

Sket er sket. Nu er skeen taget i den anden hånd, jeg har kæmpet med hovedpine, kvalme og svimmelhed siden mandag morgen - men i dag skal jeg altså til træning. Det er første gang siden sidste onsdag....

I ved det sikkert godt. Men I kan altså følge mig på instagram som KathrineG - jeg er ret god til at smide små billeder op af min mad og træning.

5 kommentarer:

  1. Har så meget respekt for den livsstilsomlægning du har lavet, det er SÅ flot! Der kommer jo tilbagefald i ny og næ, og det gør der altså også for alle andre. Er på ingen måde selv overvægtig, men har klart dårlige og gode perioder, ligesom jeg forleden nat kom hjem fra min venindes fødselsdag, en smule tipsy, og endte med at tømme køleskabet og spise nutella med ske, i stedet for bare at gå i seng (hvilket var det jeg reelt trængte til). Men det må vi jo tage med, vi er alle bare mennesker, og hver eneste dag tæller, og du har hver eneste dag fra nu af til at gøre det lidt bedre end du gjorde i går!
    Held og lykke, jeg tror på dig!

    xx Anna
    http://healtybanana.wordpress.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak for din søde besked. Den bragte smil frem - du har jo ret, det er normalt med de gode og dårlige perioder og det hjælper ikke at slå sig selv oven i hovedet.

      Er vild med at du er så ærlig og skriver du tømte nutella glasset. Sådan noget kunne jeg også sagtens gøre, men jeg ville have meget svært ved at være ærlig omkring det. Desværre.

      Slet
  2. Jeg tager hatten af for din ærlighed! Jeg faldt over din blog dengang du var på den gamle adresse, og har egentlig fuldt med lige siden. Synes dit vægttab er så sejt gået! På trods af at jeg aldrig har tabt mig, så kan jeg forestille mig hvilken kamp det til tider må være.

    I morges så jeg dig på Hovedbanegården og wow, din krop er altså endnu flottere i virkeligheden end på billeder :-) Synes på ingen måde at du er stor mere, og synes du ser "mindre" ud i virkeligheden end på billeder. Det er altså sejt gjort! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt med "gamle" læsere og tak for alt rosen.

      Tænkte godt nok først, at du må have set en anden end mig, men jeg var faktisk på hovedbanen i går morges. Så måske er der noget om det. Jeg, lider som mange andre af, at jeg simpelthen ikke kan se jeg har tabt mig. Jeg synes faktisk jeg ser meget større ud end andre der vejer ca. det samme som mig. Så det er meget rart at høre det måske ikke er så slemt igen.

      Slet
  3. Åh... Det sværeste er så absolut at holde vægten og ikke at lade gamle vaner overtage.
    Taler af grum erfaring! Der er røget 10kg på siden mit laveste i marts sidste år. Motivationen røg efter vægten var gået op et par kilo og blev der.

    Så jeg synes det er så pissesejt, at du kan holde stand og sige nej til alle fristelserne.
    For dem er der utroligt mange af.

    SvarSlet