søndag den 30. juni 2013

Den der træning




De der træningsindlæg har holdt lidt pause på det sidste, jeg synes det er lidt kedeligt at skrive "Onsdag var jeg til Bike" og "Endnu en uge hvor jeg kun kom til bike". Her i juni er det altså ikke blevet til meget mere end en omgang onsdags bike (altså hver eneste uge), men så er det jo godt jeg kan motivere mig selv til at komme afsted. Er snart ved at tro jeg er den mest loyale på det hold....

I den her uge er jeg dog kommet noget bedre igang med træningen. Jeg har været til 3*BikeFit og 1*BodyFit. Det er jo ikke helt tosset at komme afsted fire gange. Jeg havde bare planer om to gange, så det er jo mere end tilfredsstillende. 

I næste uge er målet tre gange træning, så det håber jeg at jeg kan holde.

Mange tænker nok "Det er godt nok ikke meget træning". Men jeg har valgt at fokusere på at få kosten til at fungere og eftersom det går bedre og bedre er det mere overskueligt også at skulle fokusere på træningen. Meeen det er også som om, at når der er styr på kosten så er det bare som om fitnesscentret trækker mere. Det er faktisk også derfor jeg kom afsted to ekstra gange i den her uge, for det havde jeg simpelthen lyst til. 

2 kommentarer:

  1. Kære Kathrine. Tusind tak for en skøn blog! Den er faktisk gået hen og blevet min ynglings. Især på grund af, at du er så ærlig omkring kampen om vægtabet. Du viser ALLE sider af sagen, og det er skønt at følge! Jeg kan se mig selv i så meget af det. Jeg kæmper med min sukkerafhængighed og har ligesom dig hoppet ud og ind af de dårlige cirkler med enten sult eller overspisning.. Sker desværre stadig af og til. Er også begyndt at eksperimentere med LCHF livsstilen.. Hvor længe har du kørt efter de principper, og hvor meget har du tabt dig? Nogle gode råd?
    Knus fra Sofie

    SvarSlet
  2. Hej Sofie.

    Mange tak for din søde kommentar, det varmer utrolig meget. Målet med bloggen er netop også at vise, at det ikke bare er en dans på roser at være igang med en livsstilændring. Det kræver overskud, selvindsigt og en stor balje vilje. Det ville jeg jo ikke rigtig vise, hvis jeg kun bloggede om alt det positive.

    Jeg er ked af at du døjer meget med de samme vaner som mig, det er altså ikke sjovt og virkelig svært at overvinde. Jeg har dog lært at når jeg tager en kold tyrker og lever rimelig strengt på LCHF, så får jeg ikke lyst til at overspise og sukker siger mig ikke noget. Jeg kan da sagtens crave engang imellem men det er ikke så meget sukkeret som det er lysten til at overspise og bare glemme alt et øjeblik. Men jeg kan modstå det når jeg bare sørger for at få min. af kulhydrat og masser af fedt.

    Jeg har skelet til LCHF i nogle år efterhånden, men det var først i september sidste år at jeg tog det store skridt og droppede sukkeret. Derfra og til slut januar (ca. 4,5 måned) tabte jeg mig godt 17 kg og en del cm. Derudover har min krop bare fået det så meget bedre. Her i 2013 har jeg ikke været helt så strigent, så jeg er stadig på ca. 17 kg - men det skulle meget gerne ændre sig lidt. For nu tager jeg lige en stram periode igen så jeg kan komme af med lidt flere kilo. Det er jeg nemlig meget motiveret for lige nu :D

    Du må endelig skrive hvis du har flere spm :D

    Knus

    SvarSlet