fredag den 21. juni 2013

Koldskål

Nu hvor solen skinner og det er rigtig varmt udenfor, så har jeg altså ikke den store lyst til en masse mad og derudover skal det helst være noget let og sommerligt. En af de ting jeg har cravet rigtig rigtig længe er koldskål.

Jeg har så googlet lidt på nettet for at blive inspireret til en omgang LCHF koldskål, men syntes ikke rigtig jeg fandt noget (hvis I kender en - så sig til). Jeg fandt dog en low carb og proteinrig hos Proteinopskrifter . Så den lavede jeg, dog forsøgte jeg at lave den lidt mere LCHF ved at tilsætte græsk yoghurt istedet for skyr og tilsætte nogle ristede mandler. Det fungerede ret godt.

Jeg ved ikke lige om jeg synes det smagte helt vildt som koldskål, men det skyldes nok også at jeg holder mig fra sukrin. Jeg skal simpelthen ikke spise alt det søde, for så craver jeg bare mere sødt. Jeg er nødt til at lære at spise uden at jeg skal bruge erstatninger for alt muligt usundt - I hvertfald konstant. Det fungere egentlig også meget godt, jeg har da i hvertfald endnu ikke købt sukrin eller stevia. 

Jeg har faktisk ret svært ved at spise LCHF pt., primært fordi jeg bare så gerne vil have en masse lækker frugt. Jeg ved godt, at min krop har det bedst uden alt frugten men pt. hvor det bare smager så godt, så vælger jeg altså at spise det. Desuden så kan frugten gøre at jeg holder mig fra sukker og så har min krop det altså noget bedre med frugt end sukker.


1 kommentar:

  1. Jeg synes, at det lyder som en god plan, at du spiser frugt. Frugt indeholder trods alt også en masse gode vitaminer :) Jeg kender godt det der med, at kroppen craver mere af ens drug of choice, hvis først man lader den få, hvad den vil have.... Jeg har haft så slemme cravings efter salt her til aften, at jeg rent faktisk har lavet hjemmelavede chips i microen :S

    SvarSlet