tirsdag den 25. juni 2013

Bang! Styrken kommer indefra


Kender I Krizstina Maria? Hvis ikke, kan jeg klart anbefale hende. Især hendes FB side er jeg ret vild med, hver eneste dag kommer hun med små motivations oplæg omkring hvorfor det er så vigtigt at løfte TUNGE vægte - især for os kvinder.

Hun har den indstilling til træning som jeg selv prøver at få indført i mit liv. Hård, effektiv og sved dryppende træning er så meget bedre end at tilbringe 3 timer i fitnesscentret hver eneste dag. Det er intervaltræning og tunge løft som flytter vores kroppe og gør os stramme. 

Jeg har lige læst hendes bog, som længe har stået på min to-read liste (som btw. er meget lang). Jeg syntes det her tidspunkt var passende, jeg er gået lidt i stå og mangler lidt ekstra motivation. Bogen er ret godt opbygget, 1 del handler om de psykiske ting der skal kæmpes med, del2: Træning og del3: kost.

Selve kost delen brugte jeg ikke til så meget. Jeg synes jeg for det meste har ret godt styr på det og egentlig lidt det samme med træningen. Jeg ved godt hvad det kræver, det kræver jeg kommer afsted til noget mere styrke og ikke kun til spinning. 

Den 1 del er helt klart den jeg fik mest ud. Mit vægttab bliver primært stoppet fordi jeg ikke helt tror på mig selv. Jeg har prøvet mange gange før og tankerne bliver med at rumstere og sige "Hvorfor skal du holde det den hergang - du er jo en fiasko". Jeg er ekstremt dårligt til at sætte mig selv i fokus, det omhandler alle aspekter i livet. Men som Krizstina skriver "der er jo ikke andre end en selv der kan hjælpe en". Og det er jo rigtigt. Jeg skal simpelthen blive bedre til at sige nej tak og ikke tænke på at jeg såre andre. Det er okay jeg prioritere mig selv og ikke vil spise kage osv.

I det hele taget har bogen fået mig til at tænke lidt mere over at jeg altså skal huske mig selv og ikke mindst tale mere positivt om mig selv. Jeg har en meget dårlig vane med at nedbryde mig selv og ikke tro på mig selv. Jeg kan IKKE. Kommer ofte ud af min mund, men i stedet skal jeg sige JEG KAN. I hvertfald når det kommer til at sætte mig selv i fokus og få klaret mit vægttab - det er noget andet når det handler om at please andre.

Faktisk er det også Krizstina Maria der inspirerede mig til min Team Rynkeby tilmeldning. Det handler om at træde udenfor komfortzonen og tage ansvar, flytte sig selv. Det er her vi rigtig former os selv - så næste udfordring er at træne på tredje sal (sammen med de stærke mænd).

Hvis Team Rynkeby ikke bliver til noget vil jeg købe et forløb hos Krizstina Maria. Enten i form af et personligt forløb eller en bootcamp. På en måde tror jeg, at jeg vil flytte mig mere ved en bootcamp - for er det noget jeg er dårlig til er det nye mennesker.

Allerede i lørdags havde jeg chancen for at træne med Krizstina, selvom min første tanke var "Nej tak" da hende her sendte et link til mig. Helt ærligt, man skulle starte med at løbe to km. Mig som aldrig har løbet, jeg kan da ikke løbe to km. Men så sagde jeg til mig selv - selvfølgelig kan du det. Jeg tilmeldte mig, mødte op (med dødsangst i kroppen) og løb de to km. - det var først efter træningen og interval løb, at det blev et problem at løbe de 2-3 km tilbage. Shit der troede jeg at jeg skulle dø.

Men selve træningen var god - og hård. Den stod på interval løb op af en bakke, squats, lunges, sit ups, push ups og jumping squats. I mellem hver øvelse var der lige noget intervalløb. Jeg døde vitterligt. Mine ben ville ikke stoppe med at ryste da jeg kom hjem, MEN jeg klarede det. I hvertfald det meste af det - jeg gik måske lidt mere end hvad godt var på vej tilbage. 

Nå men tjek Krizstina Maria ud. Jeg tror ikke I vil fortryde det.

PS. Så er smerterne i kroppen først ved at være væk nu. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar