fredag den 7. juni 2013

Banan is

 Banan-lakrids is

Banan-peanutbutter is

Nu hvor det er så varmt, så synes jeg altså det er ret svært at skulle holde mig fra is. Heldigvis findes der nogle okay alternativer bla. banan og mango is. Især banan isen er jeg ret vild med og heldigvis er den ret nem at lave.

En banan skæres i skiver og fryses hvorefter den skal en tur i minihakkeren/blenderen sammen med den smagsvariant man kunne tænke sig og så ca. 1/2 dl mælk/fløde/kokosmælk. Simpelt simpelt. Jeg kan dog anbefale at starte med mindre væske og så tilsætte efterhånden som man ser konsistensen på isen.

Jeg har indtil videre prøvet varianterne cacao, lakrids og peanutbutter, men smagsvarianterne er jo utallige. Jeg planlægger at bla. at prøve en hindbær, kaffe og kanel variant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar