tirsdag den 9. april 2013

Planken


Jeg mindes hvor meget jeg hadede planken. Hvor hårdt det var og ikke mindst hvor umuligt det føltes. Jeg havde noget nær den slappeste core da jeg startede med at træne, så planken var virkelig skrækkeligt at komme igennem. 

Men ikke længere. Nu er jeg blevet rigtig glad for den. Det er bare den bedste helkrops øvelse. Derudover er jeg vild med at den kan varieres så meget som den kan, på den måde bliver den bare aldrig kedelig. Jeg er laver mest til den alm. planke (som vist ovenover) eller side planken. Er jeg i fitnesscentret, tager jeg gerne noget vægt på ved sideplanken. Det giver lige det ekstra.

Jeg har kæmpet en hel del med teknikken. Eller jeg troede egentlig jeg havde den, men det fortalte min CrossTraining instruktør mig så, jeg ikke havde. Jeg synes egentlig det er lidt irriterende, at diverse instruktører i Fitness centret ikke er bedre til at rette på en. Jeg vil da meget hellere have at vide, at jeg holder armene forkert (som jeg gjorde, de skulle længere ind mod brystet) end at jeg vil lave øvelsen forkert. 

Jeg har efterhånden fået en okay fin core, den kan selvfølgelig blive meget bedre - og det skal den også. Men jeg kan mærke stor forskel. Den ultimative core prøve fik jeg dog til CrossTraining en dag, hvor vi skulle lave planke i 3 min.. Ikke nok med at det var skrækkeligt, så fik vi straf Burpees pr strittende numse og pr. knæ der rørte jorden. Jeg tror aldrig jeg har hørt så stort et kollektivt "Åhhh", som da hele holdet efter tre minutter smed sig ned på maven. Det var et helved at stå der i tre minutter, men jeg klarede den faktisk. 

Når jeg står herhjemme er jeg ikke nær så god til at presse mig selv, så når det begynder at gøre ondt er jeg slem til at give op. Men på diverse hold holder jeg ud, så hvis jeg også bare lige begynder på det herhjemme, så skal det nok blive godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar