fredag den 24. februar 2012

Cuisine



Kender I det med at man konstant spiser det samme? Det sker i hverfald her. Jeg har flere gange små snakket om, at jeg gerne vil lære at lave eksempelvis indisk mad, men det er bare aldrig blevet til noget. Roomien og jeg snakkede så om det, og pludselig er det endt med at vi vil til at udfordre os selv noget mere. 

Vi har derfor indført vores eget benspænd (ret så inspireret af piskeriset). Vi har valgt at tage udgangspunkt i de forskellige landes køkkener, og over en 14 dages periode skal vi så begge tilberede to retter fra det land. Vores håb er så, at vi ligeså stille og roligt vil få nye retter ind i vores sortiment og ikke mindst måske turde prøve noget nyt og farligt.

Rent praktisk foregår det sådan, at vi hver har skrevet 10 lande ned, og så trækker vi lod hver 14 dag. Så nu har vi jo til en rimelig lang periode. Vi (aka jeg) trak den første seddel i går. Det var så min egen, nemlig Pakistan. Så de næste 14 dage skal der spises pakistansk mad hos og - og jeg glæder mig rigtig meget. Jeg har en ide om at vi skal spise en masse lækkert krydret mad - det kan kun blive godt.

Jeg regner selvfølgelig med at opdatere herinde - og måske nogle af jer engang i mellem har et madforslag. Ingen tvivl om, at Pakistan nok bliver en af de nemme. Jeg kan godt frygte hvad kurven gemmer.

5 kommentarer:

  1. Det var faktisk en sjov måde at være kreativ på :)

    SvarSlet
  2. Hvor sejt, sikke en god ide! Glæder mig til at følge med i jeres eksperiment...

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig god ide. Jeg glæder mig til at følge med.

    SvarSlet
  4. Tak for tilbage meldingerne. Er selv ret spændt på hvordan det bliver - det bliver jo nok noget problematisk med nogle af landene, men mon ikke det går :D

    SvarSlet
  5. Interessant og spændende ide! Håber linket med Peru faldt i smag :)Mon man selv skal lege lidt med ideen.. Al verdens Cuisine for 1.. Glæder mig i hvert fald til at følge retternes udvikling.

    SvarSlet