lørdag den 19. januar 2013

Målebåndet


Jeg tror rigtig mange, incl. mig selv, nogengange bliver lidt for fokuseret på vægten. Vi glemmer lidt, at når vi træner mere vil vi også se resultater andre steder. Jeg prøver så vidt muligt at måle mig en gang om måneden, simpelthen for at se hvor der sker noget og glæde mig over at min mavedelle bliver mindre for hver måned der går.

I går var så dagen hvor jeg skulle måle mig. Gør det gerne på månedsdagen for at mit "projekt" startede, så er det lidt nemmere at huske. Det er faktisk noget jeg glæder mig til, jeg kan virkelig ikke lide min mavedelle (den sidder lige under navlen), så for hver gang den bliver mindre føler jeg det har været en sejr. 

I går så tallene sådan her ud

Hals -0,5 (-5 cm)
Højre arm -1 (-5)
Venstre arm -0,5 (-5)
Over brystet -3 (-14)
Under brystet -1 (-9)
På brystet -4 (-16)
Talje -1,5 (-17,5)
Navle -4 (-18)
Delle (under navlen) -5 (-25) 
Hofte -5 (-15)
Højre lår -2 (-8)
Venstre lår -2 (-8)
Højre læg -2,5 (-2,5)
Venstre læg -2 (-2)


Tallene i () er for hele perioden. Der er jo efterhånden forsvundet rigtig mange cm., eller det synes jeg i hvertfald selv når jeg måler.

Tallene bevidner vidst ret meget om at alt mit fedt sidder på overkroppen. Hvilket er ret frustrerende fordi det jo også er mere synligt end hvis det sad på benene, men altså det er jo hårdt arbejde at skulle af med det ligegyldigt hvor det sidder.

Jeg er godt tilfreds med at mine lægge er begyndt at blive mindre. Jeg har nemlig gået og overvejet om jeg måske skulle skrue ned for spinningen og begynde til noget andre cardio træning. Simpelthen fordi at mine ben har fået ret mange muskler og de derfor nemt ender med at være for store. Men nu hvor de faktisk bliver mindre, så forsætter jeg.

Nu begynder jeg bare at glæde mig til at mine arme bliver mindre. Jeg håber virkelig at alt det BodyFit jeg træner kan påvirke omkredsen på armene ret meget. Det skal nok komme, men jeg er godt nok træt af mine mormor arme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar