onsdag den 9. januar 2013

Det der vægttab

Jeg proklamerede jo i midten af oktober hvor dygtig jeg var  og derefter er der kommet nogle små hentydninger i form af IngenSukker og buksestørrelser, men ellers har jeg egentlig holdt lidt mund med det hele. Det har bestemt ikke været bevidst og jeg er stadig i gang.

Jeg nærmere mig nu fire måneders dagen for at jeg startede projekt SundeKathrine og der er efterhånden forsvundet 13 kilo og ikke mindre end 20,5 cm rundt om min mavedelle. Så jeg er godt tilfreds. Og så selvom det har stået noget stille på det sidste og der ikke rigtig sker noget vægtmæssigt. Tilgengæld sker der ret meget træningsmæssigt. Jeg går til BikeFit min. 4 timer om ugen og derudover har jeg to timers BodyFit. 

Jeg føler mig mere sund, glad og afslappet end jeg længe har gjort. Hvilket er en rar følelse. Stilstanden har også en meget god effekt for mit hoved, det har det altså lidt svært ved at følge med. Så jeg tror egentlig det er meget godt at jeg oplever lidt stilstand - selvom jeg godt kan mærke jeg gerne snart vil runde de -15 kilo og dermed komme endnu tættere på at veje noget med et 6tal først. Men jeg når det nok.

Jeg skal nok tage nogle før/efter billeder når jeg runder de -15 kg., så kan I se at der faktisk er sket lidt. 

2 kommentarer:

  1. Først og fremmest - stærkt! Det er virkelig godt gået, og det er en vigtig pointe, at du også føler dig bedre tilpas, så det ikke bare handler om, hvordan man ser ud. :)

    Stilstand oplever de fleste vist. Så handler det bare om at bide tænderne sammen og fortsætte. Nu træner du også meget, så en del af stilstanden kan også være, at du opbygger din muskelmasse, som jo vejer mere. Men det vægt af den gode slags.

    Pøjpøj med at nå de minus 15.

    SvarSlet
  2. Modspil: Ja, jeg har lært af bitre erfaringer, at det er vigtigst at tabe sig og ændre livsstil fordi man virkelig har lyst til det. I modsætninger til andre gange jeg har prøvet er jeg meget mere afslappet med det den hergang. Og tænker slet ikke på at jeg skal spise sundt og træne. Jeg spiser sundt og træner fordi jeg har lyst til det. Rigtig dejlig ændring,

    Ja, jeg tænker også træningen har en betydning for stabiliteten. Jeg er begyndt at løfte nogle flere og tungere vægte end jeg gjorde før. Så det er nok en af grundene, for jeg kan mærke min krop allerede er blevet lidt stærkere og lidt slankere på ex maven.

    Det er en rigtig lækker blog du har. Skal lige have læst op på den :D

    SvarSlet