mandag den 8. oktober 2012

Efterår




Efteråret er nok min favorit årstid. Selvfølgelig kan jeg godt lide sommer og sol, men der er bare noget endnu mere fantastisk ved efteråret. At tænde lys indenfor, krybe under tæppet, læse en god bog og ikke mindst spise en masse lækkert efterårsmad. Jeg er vild med rodfrugter og synes de er fantastisk at bruge på alle mulige måder. Så jeg er på en måde i himlen lige pt.

Jeg synes dog det er trist når man kan mærke sommeren slutter og man ved vi går den mørke tid i møde. Alligevel bliver jeg så glad når efterårsfarverne begynder at komme frem. Det kan virkelig anbefales med en tur i skoven pt., der er virkelig smukt. Og der bliver bare smukkere.

Nu skal I ikke tro jeg er fan af regnen, for det er jeg ikke. Jeg hader regnvejr, altså når jeg skal ud i den. Når jeg bare sidder indenfor og regnen siler ned, så er det jo super hyggeligt. Meget dobbeltmoralsk, men sådan er det.

Eneste minus ved efteråret er at det går over i vinteren. Ikke lige min favorit årstid, der er jo bare trist og koldt udenfor. Og nå ja, at det er så meget nemmere at sidde under tæppet og drikke varm cacao og spise kage. Men det er jo også hyggeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar