tirsdag den 17. januar 2012

Morgenmad: Koldskål med nøddecrunch





Jeg kæmper stadig med den der morgenmad. Hvordan kan noget, som egentlig smager meget godt, være så svært at spise. Jeg ville ønske jeg var sådan en som var sulten om morgenen, men jeg kan ikke spise det første længe stykke tid når jeg er vågen. Nu er jeg dog begyndt på sådan noget med, at tage min morgenmad med i toget - det fungere egentlig okay, i hverfald bedre end ikke at få noget.

I morges - hvor jeg spiste hjemme - prøvede jeg en ny opskrift. Nemlig koldskål lavet på skyr, kærnemælk, citron og vaniliepulver - og så tilsat banan og nøddecrunch. Det var faktisk en rigtig dejlig måde at få morgenmad på. Jeg kan godt blive lidt træt af, at spise det samme hverdag. Så bare lige det der kærnemælk gjorde en kæmpe forskel.

Jeg brugte nogenlunde den her opskrift
150 gram skyr
75 gram kærnemælk
Citron og vanilie til man synes smagen er perfekt. 

Det hele blandes så bare, og så er det klar til at spise. Glæder mig lidt til sommer, for så skal jeg da godt nok spise det på alle de varme sommerdage.

1 kommentar:

  1. Uh.. Det lyder som noget jeg skal have prøvet, en af de dage hvor spiser morgenmad hjemme og ikke på farten.

    SvarSlet