lørdag den 7. september 2013

Brunch



Jeg har haft min bogklub på besøg til en lille hyggelig brunch. Fordelen ved at være vært, er jo at man kan sørge for at man også selv kan spise alt der bliver serveret. Det er faktisk ret fedt...

Jeg havde lavet en æggekage (med ost i massen) og pyntet med bacon, tomat og purløg. Hvilket jeg faktisk synes er den bedste måde at få serveret æg på. Jeg gider bare ikke lave det i hverdagen, men det burde jeg nok. Det tager jo ikke så langtid og jeg kan bade så længe æggene er i ovnen og dermed er der ingen undskyldning for ikke at få æg på hverdags morgenerne.

Bagefter serverede jeg amerikanske pandekager efter madbandittens opskrift, jeg havde dog ingen kokosfibre så dem undlod jeg. Ovenpå kom der lidt forskellig toppings incl en lækker chokoladesovs på 85% chokolade, fløde og smør.

Det var en virkelig lækker brunch og jeg kan kun anbefale de pandekager. Jeg syntes dejen virkede lidt mystisk, men den blev altså meget god.

2 kommentarer:

  1. Laver du selv chokoladesovsen? Det ser virkelig godt ud : )

    SvarSlet
  2. Ja, det gør jeg. Det er lidt 85% chokolade som jeg har smeltet sammen med noget fløde, herefter er der tilsat en klat smør for at gøre det blankt. Så helt simpelt :D

    SvarSlet