lørdag den 1. december 2012

Gammel favorit og ny favorit


Hertil aften lavede jeg en lækker butterchicken med en endnu mere lækker grønkålssalat til og så lige lidt blomkålsris. Mums det var et lækkert måltid. Romien og jeg spiste i hvertfald næsten op, men måske var det fordi vi spiste i mens ham her var på TVét.

Butterchicken er helt klart en af mine favorit retter fra det indiske/pakistanske køkken. Og da jeg i foråret lavede meget pakistansk mad var det også en af retterne jeg kastede mig. Jeg brugte den her opskrift. Dog valgte jeg at lave dobbelt op på krydderierne da jeg sidste gang syntes den smagte lige kedeligt nok. Ikke den var dårlig, men jeg er vild med mad der virkelig smager af de krydderier man bruger. Dog uden den er stærkt stærkt. Derudover hoppede jeg selvfølgelig sukkeret over, jeg tilsatte i stedet lidt neutral yougurt til sovsen. Vi har fundet ud af, at det kan være med til at jævne den ofte lidt bitre smag fra tomaterne. Når man ikke spiser sukker må man jo tænke kreativt.

Blomskålsris har jeg lavet flere gange. Jeg har dog ofte kogt dem (okay måske nærmere blanceret dem) men den hergang stegte jeg dem på panden sammen med lidt karry. Syntes faktisk det fungerede rigtig godt. Så det kan anbefales.

Den lækre grønkålssalat er en kopi af den her fra Gane og Gaffel (som btw. er en af mine favorit madblogge). Jeg kan virkelig kun anbefale den grønkålssalat. Det er første gang jeg laver grønkålssalat og i det hele taget spiser andet end grønlangkål. Men det er bestemt ikke sidste gang. Den gik perfekt sammen med den fede butterchicken og de relative neutrale blomkålsris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar