torsdag den 6. december 2012

Fifty days


Uden sukker er nu gennemført.

Faktisk blev de gennemført da jeg gik i seng mandag aften, så pt. er jeg på dag 53 uden sukker. Det er ikke ligefrem planlagt at jeg vil forsætte, men jeg synes heller ikke jeg bare vil spise for at spise. Men på lørdag skal jeg hygge med 75 gram lakrids med chokolade. Og jeg glæder mig. Og på søndag skal jeg spise æbleskiver sammen med min bogklub - det bliver godt. Og så skal jeg jo også smage juleslikken juleaften.

Jeg er ikke så naiv at jeg tror jeg kan leve helt uden søde sager, chips og junk. Men jeg har nu klaret det i en lang periode og det er jeg ret stolt af. For jeg startede jo med 25 dage, så spiste jeg sukker på min fødselsdag og er nu har jeg så klaret 53 dage. Så jeg kan godt.

Det jeg nok mest har indset er hvor meget slik jeg har spist uden rigtig at tænke over det. Især på jobbet, hvor der har været slik, kage og morgenbrød et par gange om ugen. Der ville jeg jo have smagt det hele, og så måske have "glemt" det når jeg handlede om aftenen. Pinligt, men det er sandt. Det er jeg nu blevet noget mere opmærksom på og så er jeg klar over hvor jeg skal være opmærksom i fremtiden.

Nu gruer jeg bare lidt for julen. Jeg kan virkelig godt lide juleslik....

Når jeg ser på mit før og efter billede kan jeg godt blive lidt overrasket. Når jeg ser mig selv i spejlet kan jeg ikke se de store ændringer, men på billederne kan jeg godt se det. Min hud er blevet pænere og min dobbelthage er næsten væk og kinderne er ikke nær så runde længere. Hvem ved, måske jeg ender med at se lidt ældre ud...det kan dog godt irritere mig at jeg selvfølgelig har fået en bums. Den eneste bums i den periode og så lige på den sidste dag. Er det ikke bare typisk.

4 kommentarer:

  1. Jeg synes altså at du er super super sej. Sådan at kunne holde sig fra sukker i så lang tid... siger jeg alt imens jeg gumler på en skum-julemand :P

    SvarSlet
  2. Tager virkelig hatten af for dig!! Jeg har svært ved bare at klare et par dage uden sukker. Min største last er nok sodavand, og jeg har endnu ikke klaret mig længe uden.

    Du ser virkelig godt ud. Hvor meget har du tabt på de 50 dage?

    SvarSlet
  3. Du er noget af det sejeste, virkelig noget af det allersejeste!

    SvarSlet
  4. Litzy & Sacha: Tak. Det er slet ikke så svært, i hvertfald ikke når man er ovre den værste sukkerhovedpine. Så er det mere det med at det er en vane (for mig i hvertfald) at spise chokolade hvis jeg har en dårlig dag. De dårlige dage har jeg derfor også været tæt på at opgive, men når alt kommer til alt så ville jeg jo ikke nu hvor jeg havde en konkurrence med min far og roomie :D

    Tine: Tak. Det er også de første dage der er de værste, så når man kommer igennem dem er det lettere. Jeg er heldigvis fan af cola zerro, så på mange aftener hvor jeg har cravet sukker har sådan en dåse reddet mig. Rart.

    Altså i alt har jeg tabt tabt 11,7 og der er de 7 af dem forsvundet på de 50 dage. Så det er jo gået meget godt :D De resterende 4,7 kg forsvandt de første fire uger jeg var sukkerfri :D

    SvarSlet