fredag den 18. oktober 2013

Der er gået kage i den

I mere end en forstand, den sidste måned har jeg spist for meget kage - to gang om ugen er altså mere end hvad min krop kan klare. I aften står den så på burger og drinks, men fra i morgen er jeg tilbage på den strigente LCHF sti. Min krop skriger på det og jeg er rimelig træt af den dobbelthage der så småt er på vej tilbage og ikke mindst at maven er vokset. ØV. Tør ikke rigtigt stige på vægten, men på søndag skal jeg gøre det.

I går havde jeg fødselsdagskage med til kollegaerne og eftersom sukrin er flyttet ind i mit køkkenskab, så bagte jeg såden kage. Hvilket hende okay, det er mig som ofte brokker sig over sukkermængden på job, nok også burde gøre. Valget faldt på den her Cheesecakebrownie fra Xenias fine blog. Jeg blev desværre ikke helt tilfreds med konsistensen, men mine kollegaer var vilde med den.

Jeg ved ikke om den blev lidt for gummiagtig fordi jeg bagte den på bagepair i stedet for bare i formen. Bagepapiret var i hvertfald meget vådt og klamt efter at den havde stået på køl, og derfor var kagen ligesom også våd og klam. Men jeg skiftede papiret og så blev det da lidt bedre. Selvom jeg hader at have kage med som jeg ikke selv er helt tilfreds med...mest fordi jeg har titlen som bedste kagebager og den skulle jeg da ikke gerne miste. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar