mandag den 21. november 2011

Rødkålssalat med granatæble og appelsin










Efter en lang periode med meget lidt overskud, er det hele ligesom ved at vende. Pludselig er det at stå i køkkenet ikke en straf, men faktisk meget hyggeligt igen. Så hyggelig, at jeg kan blive lidt trist over at jeg ikke skal spise aftensmad herhjemme flere dage i november.

I går fejrede jeg overskuddet med at lave denne lækre rødkålssalat. Meningen var, at der skulle hasselnødder på den, men så havde jeg åbenbart ingen. Typisk, at tro man har noget og så er det der bare ikke. 

Jeg blandede en marinade af appelsinsaft fra ca. 1 appelsin og en klat skyr. Den lod jeg så rødkålen trække i, inden jeg tilsatte granatæblekernerne. Jeg synes kombination af den kålede rødkål sammen med den lidt søde appelsin og de syrlige granatæbler var rigtig god. Kunne godt forrestille mig den kunne være god på julebordet, men i går spiste vi den med frikadeller og jordskokker. Faktisk det mest gennemførte PCOS venlige måltid mad jeg har spist de sidste 14 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar